5 Eylül 2013 Perşembe

11.Ders: Possesive Adjectives (İyelik Sıfatları)

11) Possesive Adjectives (İyelik Sıfatları):

Bu dersimiz de "benim, senin, onun" gibi iyelik sıfatlarını öğreneceğiz.

Çağrı Hoca ile bedava İngilizce dersler. 
www.cagrihoca.com


Yazılı Anlatım:

Kişi Zamirleri                                             Possessive Adjectives(İyelik Sıfatları) 

  • I - Ben                                                  My - Benim
  • You - Sen, Siz                                       Your - Senin, Sizin 
  • He - O (Erkek)                                       His - Onun 
  • She - O (Dişi)                                        Her - Onun 
  • It - O (Cansızlar ve hayvanlar)                 Its - Onun 
  • We - Biz                                               Our - Bizim 
  • They - Onlar                                         Their - Onların
 Possessive adjectives Türkçe'de İyelik sıfatları demektir. Biz bu kelimeleri sahip olma durumlarını belirtirken kullanırız.. İsimlerden önce kullanılırlar. Yani bir iyelik sıfatından sonra mutlaka bir İSİM gelir. 
Aşağıda örnek cümle ve Türkçelerini inceleyelim:
  • That's my pencil.  --> Şu benim kalemim.
  • This is your book --> Bu senin kitabın.
  • This is her pencilcase. --> Bu onun kalem kutusu.
  • She is our sister -->  O bizim kızkardeşimiz.
  • He is my father  --> O benim babam
  • Kaynağı için buraya tıklayınız.



Videolu Anlatım:

,

Yorumlarınızı bekliyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder